​Dünya devi Whirlpool, Ege’den büyüyecek

Banu Kurt / İZMİR - Dünyanın en güçlü beyaz eşya üreticisi Whirlpool Corporation, 22 yıllık köklü geçmişi olan Indesit Company’i satın alarak, stratejik pazar olarak gördüğü Türkiye’ye giriş yaptı.

​Dünya devi Whirlpool, Ege’den büyüyecek
02 Kasım 2017 Perşembe 19:13

Yaklaşık iki yıllık süreçte Türkiye’deki yapılanmayı ve planlamayı tamamlayan Whirlpool Corporation, yeni stratejisiyle harekete geçiyor. Whirlpool Corporation, başta Hotpoint olmak üzere Türkiye’deki markalarına ve ürünlerine yatırım yaparak büyümeyi hedefliyor. 

Whirlpool Corporation Türkiye Genel Müdürü Gabriele Esposito, İzmir’de düzenlediği basın toplantısında, yol haritalarını anlattı.

Esposito, Whirlpool Corporation’ın Türkiye’yi stratejik merkez olarak gördüğünü söyledi. Türkiye’nin EMEA bölgesindeki stratejik önemini vurgulayan Esposito, Whirlpool Corporation'ın 2 ay önce 100 milyon Euro’luk sermaye artırımına gittiğini kaydetti. Esposito; ''Bu karar Türkiye'ye bakışımızın ve Türkiye'ye güvenimizin ifadesidir'' dedi. 

Esposito şöyle devam etti: “22 yıldır Türkiye’de üretim yapan bir firma olarak kendimizi bu pazarda yabancı oyuncu olarak hissetmiyoruz. Yerli üretimimizin gücü ve globalden getirdiğimiz bilgi birikimi ile bir başarı hikayesi yazmaya hazırlanıyoruz. Whirlpool Corporation’ın EMEA liderliği Türkiye ile yükselecek. Manisa fabrikamızın üretiminin yüzde 80’ini ihraç ediyoruz. Bu coğrafyada Türkiye’yi daha yüksek performanslı ülkelerden biri haline getirmek istiyoruz.”

Yeni bir perakendecilik anlayışı

Esposito, Whirlpool Corporation’ın diğer yandan stratejik pazar olarak gördüğü Türkiye’de Hotpoint markasına yatırım yaparak ilerleyeceğini kaydetti. Türkiye'de sadece üretim yapan bir şirket değil aynı zamanda perakende şirketine dönüşmeyi hedeflediklerini belirten Esposito, şöyle devam etti: ''Hotpoint, 106 yıllık geçmişiyle çok köklü, güçlü ve arka arkaya tam 11 yıl İngiltere’nin en güvenilir beyaz eşyası seçilen bir marka. Türkiye genelinde 71 ilde, bine yakın noktada satış yapıyoruz ve her yıl bu rakamı artırarak devam etmeyi hedefliyoruz. Yeni mağazalarımızı dünya klasmanındaki perakendecilik anlayışı ile düzenliyor, tüketicilerimize en üst seviyede müşteri deneyimi yaşayabilecekleri yeni bir konsept sunuyoruz. Yeni konsept mağazalarımız ile markanın kalite yaklaşımını vitrine taşıdık” 

1000 kişilik istihdam sağlanacak 

Sadece mağazalar için 20 milyon TL’lik yatırım yaptıklarını anlatan Gabriele Esposito, “Yeni konsept mağazalarımızı Türkiye’nin dört yanında açmaya başladık. Bu şekilde 2018’de de hızla yeni mağazalar açmaya devam edeceğiz. Hedefimiz 2020 yılına kadar mağaza sayımızı ikiye katlamak. Bu sayede 1000 kişilik istihdam yaratmayı bekliyoruz” dedi. 

Yılda üç milyon adet üretim 

Whirlpool Manisa fabrikası Müdürü Görkem Suner de Manisa’daki soğutucu ve çamaşır makinesi fabrikaları hakkında şu bilgileri verdi:

“1 milyar TL’ye yaklaşan cirosu ile İSO 500’de 96’ncı sırada yer alan şirketimiz, Manisa’da gerçekleştirdiği yılda 3 milyon adetlik üretimle ve yaptığı ihracatla Ege Bölgesi’nde 7 yıldır üst üste ihracat şampiyonu oldu.1000'den fazla kişinin çalıştığı Manisa soğutucu fabrikasında üretilen soğutucuların yüzde 80’i; başta İngiltere ve İtalya olmak üzere Avrupa ülkelerine ihraç ediliyor. Manisa soğutucu fabrikası, bizim için Avrupa ülkelerinin dışında Ortadoğu ve Orta Asya ülkeleri için de ihracat üssü konumunda. Manisa’daki ikinci fabrika 32 bin metrekare kapalı alanda yılda 1 milyon 400 bin adet çamaşır makinesi üretiyor. Üretimin yüzde 75’i başta Avrupa ülkeleri olmak üzere dünyaya ihraç ediliyor. Bu fabrikaya yapılan yatırımla geçen yıl ek istihdam sağlandı, yan sanayiye de yeni yatırımlar yapıldı.”

banner442

İlgili Galeriler
banner379
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.