Ege üzümü , kirazı Çin ve Hindistan yolcusu

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Çin ve Hindistan pazarlarına yönelik bir projeyi hayata geçiriyor.

Ege üzümü , kirazı Çin ve Hindistan yolcusu

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Ekonomi Bakanlığı desteği ile başlatılan Taze Kiraz ve Üzüm Ürünlerinde Rekabet Gücünün Arttırılması (URGE) Projesi ile en önemli üretici ülkeler arasında olduğumuz taze kiraz ve üzümde ihracatın arzu edilen seviyelere ulaşması hedefleniyor. Proje de, 14 firma yer alıyor.

Üç yıl sürecek olan proje süresince gerçekleştirilecek olan faaliyetlerle dünya ithalat pazarındaki Türk ürünlerinin payının arttırılmasını amaçladıklarını belirten Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Rıza Seyyar, Bu doğrultuda atılacak adımların gerek üye firmalar gerek sektör nezdinde doğru temellendirilebilmesini adına başlangıç aşamasında bir İhtiyaç Analizi Çalışması yaptırdıklarını kaydetti.


Analiz çerçevesinde üye firmalar özelinde tüm sektörün derinlemesine analiz edildiğini anlatan Seyyar, “Çözüm bekleyen ortak alanlar ile fırsata dönüştürülebilecek olan ortak avantajlar tespit edildi. Bu tespitler doğrultusunda proje süresince gerçekleştirilecek olan faaliyetler planlandı. Planlı faaliyetlerin ilkinde Ege İhracatçı Birlikleri bünyesinde Hedef Pazar Araştırma Yöntemlerine İlişkin Eğitim Programı gerçekleştirdik. Eğitim programının amacı, özelde üye firmalar genelde ise sektör itibarı ile Uzakdoğu pazarlarında özellikle Çin ve Hindistan’da ihracat rakamlarımızın yukarı çekilmesidir” diye konuştu. 


Taze Kiraz ve Üzüm Ürünlerinde Rekabet Gücünün Arttırılması (URGE) Projesi ile bir yandan ihracatçıların önündeki engellerin kaldırılmasına yönelik faaliyetler planladıklarını, bir yandan da sahip olunan potansiyelin uluslararası platformlarda tüm dünyaya anlatılması için çalışma yürütüleceğini anlatan Seyyar şöyle devam etti: “Taze üzüm ve kirazda dünya genelinde yıllık 9.5 milyar dolar değerinde ihracat gerçekleşiyor. Türkiye’nin ihracatı ise 300-350 milyon dolar aralığında seyrediyor. Her iki üründe de Türkiye’de uzun süreli hasat yapılmasına olanak sağlayan bir coğrafi yapıya sahibiz. Türkiye’de 4 ay süresince kiraz hasadı mümkün. Bu avantajlarımızı fırsata dönüştürmek ve iki üründeki ihracat rakamımızı 1 milyar dolara çıkarmak istiyoruz.”


Taze Kiraz ve Üzüm Ürünlerinde Rekabet Gücünün Arttırılması (URGE) Projesi üyesi firmalar:

1Agme Gıdasan.Ve.Tic.Ltd.Şti
2Bumey Gıda Tarım Nakliye Hizmetleri San. Ve. Tic. Ltd. Şti.
3Egean İthalat, İhracat Ve Ticaret Ltd. Şti.
4Sultar Tarım Ürünleri Değerlendirme San. Ve Tic. Ltd.Şti.
5Yalıcan Gıda Tarım Ürünleri Tic.Ltd.Şti.
6Kral Tarım Ürünleri Ve Gıda San. Dış.Tic.Aş.
7Ayhan 34 Tarım Ürünleriithalat İhracat Mümessillik Tic.Ltd.Şti.
8Balcı Tarım Ve Gıda Sanayi Ticaret Ltd. Şti.
9Dört Bahar Gıda Tarım Ürünleri Sanayi Ve Ticaret Ltd. Şti.
10Cena Dış Ticaret Ve Tarım Ürünleri San. A.Ş 
11Beyobası Tarım Ürün Gıda. Tur. Pet. Plas.Amb.İth.İhr.San.Tic.Ltd.Şti.
12Sultan Tarım Ürünleri Gıda San. Tic. Ltd. Şti.
13Yetimler Tarım Ür. İç Ve Dış Tic. Ltd. Şti.
14Yonca Gıda Sanayi İşletmeleri İç Ve Dış Tic. A.Ş.


Murat Demircan

 

banner380

İlgili Galeriler
banner379
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.