​Geleneksel AYD MAPIC Yemeği

Göknur Acar Erbakış – Nihan Karaköz / İSTANBUL - Büyükkezer Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD), Alkaş’ın temsilciği olduğu MAPIC Fuarı kapsamında düzenlenen geleneksel MAPIC yemeğini bu yıl 15 Kasım Çarşamba akşamı Intercontinental Carlton Cannes Hotel’de gerçekleştirdi.

​Geleneksel AYD MAPIC Yemeği


 Yeni iş birliği ve ortaklıklara zemin hazırlanabilmesi için bu yıl beşinci kez düzenlenen yemeğe Türkiye gayrimenkul ve perakende sektörü oyuncuları ile uluslararası sektör liderleri katılım gösterdi. 

Gecede konuşma yapan AYD Başkanı Hulusi Belgü; “Türkiye olarak 2017 yılında pek çok zorluk yaşadık. Yalnızca ülkemizde karşılaştığımız sorunlar değil komşularımızda yaşanan terör olaylarının da hem ülkemize hem de sektörümüze büyük etkileri oldu. Ancak ekonomimiz de sektörümüz de büyümeye devam etti. Gerek AVM sayısı gerekse cirolarda artış yaşanmaya devam ediyor. Öyle ki bu yıl içinde aylık bazda karşılaştırdığımızda %32’lik artışa ulaştığımız bir dönemi dahi görme fırsatını yakaladık. Biz, Cumhuriyet tarihi boyunca birçok zorlukla karşı karşıya kalmış ve hepsinin üstesinden gelmeyi başarmış bir ülkeyiz… Bu nedenle zorluklara ve onları göğüslemeye alışığız; yani çalışmalarımıza ve yatırımlarımıza devam ediyoruz. Türkiye hem ekonomik anlamda hem de sektörümüz özelinde çok güçlü bir ülke ve Multi, Metro Porperties, Klepierre gibi çok güçlü yabancı yatırımcılarımız var. Bu yatırımcılarımız ülkemize ve bize olan güvenleri ile yatırımlarına devam ediyor; yeni yatırımcılar Türkiye’nin potansiyelinin farkına varıyor. Örneğin; McArthur Glen’in yatırım için Türkiye’ye geliyor olması son derece önemli… Biz çok daha fazla yabancı yatırımcıyı görmek istiyoruz. Bu vesile ile bu gece burada bizlerle olduğunuz için teşekkürlerimi sunuyor; yeni yatırımların ve başarı ile sonuçlanacak iş birliklerinin ilk adımlarının atılmasını temenni ediyorum” yorumlarında bulundu. 

Geceye katılım gösteren Uluslararası Alışveriş Merkezleri Birliği - ICSC Başkanı Tom McGee: “Yerel olarak alışveriş merkezi sektörüne baktığım zaman olgunlaşmış, oturmuş bir sektör olduğunu görüyorum. Dünyadaki ekonomik duruma baktığımızda, bu sektörün belli bir doygunluğa ulaştığı Amerika Birleşik Devletleri gibi yerler var. Ancak Türkiye gibi her geçen gün büyüyen ve gelişen bir ülkede bu sektörün de ilerlemesi ve gelişimini her geçen gün sürdürmesi çok normal ve sevindirici” dedi. 

Multi Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Kaya ise “Multi olarak Türkiye’nin en büyük AVM yatırımcısıyız. Kurumumuzu ve sektörümüzü değerlendirdiğimizde 2017’nin bir önceki yıla göre çok daha iyi geçtiğini söylemek mümkün... Dövizdeki artışın etkileri oldu tabi, ancak ekonomi %5’in üzerinde büyüdü. 2018 yılının daha da iyi olacağına inanıyoruz; 2019 ise seçim yılı olacak. Multi olarak Türkiye’deki yatırımlarımızı sürdürüyor; Türkiye’ye, onun dinamik yapısına ve genç nüfusuna güveniyoruz” ifadelerini kullandı. 

AVM’lerin yaşaması gereken değişime vurgu yapan Metro Properties Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Gündüz Bayer şu açıklamalarda bulundu: “Türkiye’deki en eski yabancı yatırımcılardan biri olarak 20 yılı aşkın bir süredir sektörde yatırımlarımız bulunuyor. Türkiye çok iyi bir pazar ve genç bir nüfusu var. Metro olarak yeni yatırımlarımızın yanı sıra önümüzdeki özellikle 5 yıllık süreçte M1 Gaziantep, M1 Adana başta olmak üzere yenileme projelerine odaklanacağız.”
 
Türk markalarının yurt dışındaki büyüme planlarına vurgu yapan BMD Başkanı Sinan Öncel: “Türk markaları olarak geçtiğimiz yıl da buradaydık. MAPIC, yeni iş birliği fırsatları yaratmak için en uygun ortamlardan biri... Bu yıl Gürsoy ve McArthur Glen arasındaki görüşmeleri ve McArthur Glen’in Türkiye pazarına giriş planlarını çok anlamlı buluyoruz. Türk markaları olarak, 2017 yılında yurt dışında büyümeye odaklandık ve Türk markalarının yurt dışındaki mağaza sayısını 2500’den 3115’e çıkarmayı başararak yaklaşık %20 oranından büyüme yakaladık” dedi.

AVVA Yönetim Kurulu Başkanı & İHKİB Başkan Yardımcısı Volkan Atik ise “Önümüzdeki 10 yıl içerisinde ihracat rakamlarının 60 milyar dolara çıkmasını hedefliyoruz. Bu noktaya gelebilmek bizim için çok önemli… Tüm yerli markalarımız bu hedef doğrultusunda organize olmuş şekilde çalışıyor ve bu yüzden çok ciddi bir potansiyelimiz var. İnanıyorum ki gelecek dönemde Türk markaları/perakendecileri dünya üzerinde vazgeçilmez birer kurum olacaklar” yorumlarında bulundu.  

Güncelleme Tarihi: 24 Kasım 2017, 05:20
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner566

banner554

banner558

banner141

banner557

banner568