Güneydoğu’nun Paris’i Gaziantep'teyiz

Moleküler Biyoloji ve Genetik Ana Bilim Dalı’nda Moleküler Biyoloji ve Genetik İnsan Genetiği ve Kanser alanında çalışmalarını yürüten Sevgi Gezici'nin misafiri olduk!

Güneş uğurlarken Gaziantep’e gülücükleri üzerimizde…
Ve biz yol alıyoruz.

Kıvrım kıvrım yollar
Ve doğanın yeşile boyanmış elbisesine kahverengiler göz kırpmış nokta nokta..
Doğa yamalı bohça.
Öyle güzel ki!

Şahinbey anıtı görkemi ile iyi yolculuklar arkadaşlar dercesine bakınıyor bize ve el sallıyoruz..
Yiğit yürekli destan yazan Şahinbey’in ruhuna Fatihalar okuyarak selam veriyoruz.

Cuma Bulut hocam direksiyonda bana caka satar gibi yer yer havalı korna savurur Suriye’ye yardım götüren TIR’lara…

Gülüşüyoruz.

Gaziantep havalimanı kavşağına vardığımızda ha gayret diyorum ha gayret Cuma Hocam az kaldı.

Güneydoğu’nun Paris’i Gaziantep bize kucak açıyor…
Hem de tüm ihtişamı ile.

Saat 13.00 .Gaziantep Üniversitesi Kampüsündeyiz.

TEMA Gönüllüsü arkadaşımız “ Esra Karaduman “ kampüs girişinde bizi karşılıyor ve bize rehberlik ediyor.

İkili Üçlü - beşli -  kola kola öğrenciler.
Ne güzel, öğrenci dayanışması kolay mı dercesine?

Kampüs alanı öylesine geniş ki…
Sonunda Sevgi Hocanın makamındaydınız.

Sevgi Gezici: Doktorasını bitirmek üzere olan araştırma görevlisi hem de geleceğin öğretim görevlisi.
Moleküler Biyoloji ve Genetik Ana Bilim Dalı’nda Moleküler Biyoloji ve Genetik dalı araştırma görevlisi...

İnsan Genetiği ve Kanser alanında çalışıyor Sevgi Gezici.

Ayrıca Kilis 7 Aralık Üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof.Dr. Nazım Şekeroğlu ile koordineli olarak yürüttükleri ATABDER Akdeniz Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Derneği’nin faaliyetlerini yürütmekte.

Basın Yayın ve Kültür Sanat Derneği’mizle ATABDER arasında toplumun yararına olacak çalışmaları birlikte yürütmek amacıyla anlaşma sağlamak için görüşmemizi tamamlayıp, detayları yansıttıktan sonra; Kampüs alanı içerisinde “ Çamlı Tepe” adında çooook güzel bir doğa harikası yerdeyiz.
Çam ağaçlarının bir gelin edasıyla süzülerek misafirlerini ağırlamasına eş değerde güzel bir yer.

Esra Karaduman  - Sevgi Gezici

ERASMUS Yabancı Öğrenciler Yurdu yanı başımızda ve biz tahta banklarda çaylarımızı yudumluyoruz.

Yurt görevlisi Filiz Tapar Dalyan Hanımefendi bizi görür görmez: Yakamoz Bey bir saatten beri sizin kulaklarınız çınlatıyoruz, Güler hanım da 10 dakika önce gitti hatta giderken yine sizi konuştuk demez mi?

Meğer üç ay önce TEMA toplantısı sonrası Çamlı Tepede TEMA’ya gönül veren öğretim görevlileri ve öğrencilerle çaylarımızı yudumlamış burada bir dostlu ağacı –fidanı da belirlemiştik. Ve bende o güzel günün anısını haber olarak vermiştim.

İşte o haberin sitemizde yayımlandığını duyumsamışlar ve kulaklarımız çınlatmışlar.

Filiz Tapar Dalyan

Hemen bilgisayarı açarak o günkü haberin detayını kendilerine sundum ..

Okuduklarında ne de çok mutlu oldular.

Kahveler yine yudumlanıyor… 40 yıl hatırası kalacak ya belleklerde.

Günün son demi ve esintiler sararken ruhumuzu bize yol almak düşer…

Sevgi Gezici hocamızı ve Esra Karaduman arkadaşımız Gaziantep Üniversitesinde bırakarak Kilis’e yol alıyoruz.
Güneş bu kez hüzünlü…
Ve kelimler sıralanıyor…
Teşekkürler Sevgi Gezici hocam
Teşekkürler Esra Karaduman
Teşekkürler Filiz Tapar Dalyan
Yine görüşmek umuduyla.

Gök kurşun mavisine doğru yol alıyor ve bizde geçirdiğimiz güzel birkaç saati yad ederek Kilis’e merhaba diyoruz.

Cuma Bulut Hocam evine Yakamoz Yakut evine…

Anılara gülümseyişler ve ruhumuzun derinliklerine doğru koşar adım.