Party Galery " Gelincik'i " ağırladı

SANATSEVERLERİN HUZURUNDA CANLI PERFORMANS SERGİLEYEN HİKMET ÇETİNKAYA’NIN ESERİ AÇIK ARTIRMAYLA OTİZMLİ GÜÇLÜ AİLE DERNEĞİ’NE (OGAD) BAĞIŞLANDI. 

Party Galery " Gelincik'i " ağırladı
09 Nisan 2017 Pazar 00:35

Dedeman Holding ‘her duvar bir orjinali hakeder’ misyonuyla yürüttüğü sanat faaliyetlerini sürdürüyor.

Son olarak Dedeman Bostancı Hotel bünyesinde açılan ve sanat dünyasına yeni bir soluk getireceğine inanılan Part Gallery, Kurucu ve Küratör Pınar Kanber’in yönetiminde sanatseverlere ‘merhaba’ dedi. Part Gallery’nin ilk konuğu ise gelincik resimleriyle dünyaca ünlü Ressam Hikmet Çetinkaya oldu. 

‘Unutma’ adını verdiği resim sergisiyle büyük beğeni toplayan Ressam Hikmet Çetinkaya, açılış törenindeki canlı performansı ile hayranlık uyandırdı.

Sanatçının 80X100 ebatlarında yaptığı gelincik tablosu ve sanatçının eserlerinden esinlenerek hazırlanan kıyafetler, Müzayedeci Rahmi Çöğendez tarafından açık artırmayla satışa sunuldu. Müzayedenin geliri Otizmli Güçlü Aile Derneği’ne (OGAD) bağışlandı. Sergi, 11 Mayıs’a kadar gezilebilecek. 

“BENİM GELİNCİĞE BORCUM VAR” 
Avrupa ve Amerika’nın önemli şehirlerinde katıldığı solo ve karma sergiler, sempozyumlar ve projelerle Türkiye’nin adını eşsiz eserleriyle okyanus ötesine duyuran Ressam Hikmet Çetin, kendisine en çok sorulan sorunun ‘neden gelincik’ olduğunu belirtti. 

Yaşantısında gelinciklerle ilgili olumlu / olumsuz bir anısının olmadığını dile getiren sanatçı şunları söyledi: “Gelincik insan ömrü gibidir. Dünü vardır yaşamıştır, bugünü vardır yaşıyordur ama yarını belli değildir, yarını yoktur. Herşey bugün içinde bulunduğumuz an’dır. Nefes almanın, birşeyi yiyebilmenin, görebilmenin, huzurlu bir uykudan sonra heyecanla uyanabilmenin keyfini yaşamalıyız. Çünkü yarın tüm bunlar olmayabilir. Herşeyin olduğu gibi bazı şeylerinde sonu vardır. Son yediğimiz yemek, son giydiğimiz giysi, son kez baktığımız insan, kim derseniz…. 

Bu sonlar gelmeden yaşamımızdaki zenginliklerin farkına varalım. Biz her nedense bir organımızı, sevdiğimiz kişiyi, bir eşyamızı kaybedince onun değerini anlıyoruz. Önemli olan ona sahipken, değerini, kıymetini bilmektir. Gelincik değer bilmektir, kadir, kıymet bilmektir, unutmamaktır, sevmektir, hatırlamaktır, gelincik yürek saflığı, temizliğidir, güzel görmektir, Benim gelinciğe borcum var…” 

Ülkemizin her bölgesinde bu narin çiçeğin gelincik adıyla anıldığını sadece Çanakkale’de ‘kan çiçeği’ olarak bilindiğini söyleyen Çetinkaya, “Bunun nedeni savaşın acı yüzünün orada derinden görülmesi, yaşanmasıdır. Sen, ben, o demeden ‘biz’ demeliyiz, birbirimize daha fazla kenetlenmeli, sahiplenmeliyiz.” diye konuştu. 

DEDEMAN SANATÇININ YANINDA 
Dedeman Ailesi olarak böyle bir sanat etkinliğinin içinde yer almaktan son derece mutlu olduklarını ifade eden Dedeman Bostancı Hotel Genel Müdürü Nadir Kadakal ise yıl içerisinde çok değerli sanatçıları ağırlayacaklarının müjdesini verdi. Kadakal, Dedeman Ailesi’nin kültür sanata bakışını ise şöyle özetledi: “Kültür ve sanat toplumların hayatında önemli bir yer tutmaktadır. Kültür ve sanatı tüketen toplumlar yaşamı biriktiren toplumlardır. Bu toplumlar barış, sevgi, kardeşliği barındırır. Büyük Atatürk’ün dediği gibi sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir. Mustafa Kemal Atatürk devrimleriyle de bu sözünü desteklemiştir. Cumhuriyet devrimi kültür, sanat olduğu kadar aynı zamanda bir kadın devrimidir de. Dedeman olarak sanata olan katkılarımız bu anlayışla devam edecektir.” 

HİKMET ÇETİNKAYA KİMDİR? 
1958 yılında Konya Hasanşeyh’de doğdu. Denizli’de tamamladığı lise eğitiminin ardından; Ankara Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi-Resim Bölümünden 1982 yılında mezun oldu. Türkiye’de ve diğer ülkelerde uluslararası düzeyde sayısız sanat fuarlarına katıldı. 2001 yılında davet edildiği İsveç Stockholm Uluslararası Dünya Sanat Fuarında ülkesini başarı ile temsil etti. Bu fuar sanatçının dönüm noktası oldu, gelincik temalı çalışmalarına yoğunlaştı ve “Gelincik Adam’’ diye anılmaya başlandı. Türkiye’deki atölyesinin yanında, sanat çalışmalarına 2002 yılında Paris’te açtığı atölyesinde beş yıl devam etti. Çetinkaya, Arc-En-Ciel Maison D’art Paris adında bir sanat evi açarak birçok sanatsal etkinliklerde bulundu. 2013 yılında Kanada – Toronto’da kurduğu atölyesinde ve Türkiye – Ankara’daki atölyesinde eş zamanlı olarak sanat çalışmalarına devam etmektedir. Türkiye’den katılan 45 sanatçı ile birlikte Paris-Unesco’da sergi organizasyonunu gerçekleştirdi. Türk-Yunan dostluğunu pekiştirmek üzere Atina ve Patmos, Girit, Santorini, Mikanos adalarında ‘’ Anadolu’dan Esintiler’’ adında sanat etkinlikleri yaptı. Bulgaristan / Plovdiv - Avusturya / Pörchlan - Kanada / Montreal, Ottowa ve Toronto kentlerin de, Kırgızistan / Bişkek’de, Avustralya / Canbera’da sanat sempozyumlarına katılarak canlı performanslar sundu, seminerler verdi. Amerika, Kanada, Rusya, Avusturya, Fransa, Çin, Avustralya, Yunanistan, Bulgaristan, Kırgızistan, Sırbistan ve Kıbrıs’ta,  40’ı yurtdışında olmak üzere 121 kişisel ve 800’den fazla karma sergiye katıldı. 1976 yılında başlayıp, 40 yıldır elinden bırakmadığı fırçasıyla, 10 binden fazla çalışmasını sanat dünyasına kazandırdı. Halk–TV ‘de 60 programlık ‘Hikmet Çetinkaya’nın Atölyesi’ adı altında Kültür Sanat programları hazırladı ve sundu. Ankara / Yenimahalle Belediyesi tarafından yaptırılan Nazım Hikmet Kongre & Sanat Merkezi’ndeki Sergi Mekânına “Hikmet Çetinkaya Sergi Alanı” adı verilerek, sanatçıya yaşamındaki en büyük ödül verildi. Fotoğraf Sanatı Kurumu (FSK)‘da ilk defa, Tekin Ertuğ Atölyesi’nde Fotoğraf Sanatçısı Selma Seyitdanlıoğlu tarafından sanatçının Belgeseli hazırlandı ve sunuldu. Uluslararası Plastik Sanatçılar Derneği Üyesidir.

Mehtap Akbaş Çiftci

banner442

İlgili Galeriler
banner379
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.