UZEM Stüdyosunda 'Canlı ' Çalıştay

Çalıştaya Kimler Katıldı?

UZEM Stüdyosunda 'Canlı ' Çalıştay
Amasya Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından  "Türkiye'de Uzaktan Eğitim" konulu çalıştay düzenlendi. Aralarında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümlerinin Türkiye'deki ilk kurucuları da olan akademisyenler; bölgemiz üniversiteleri arasında ön plana çıkan Amasya Üniversitesi UZEM'in canlı yayın stüdyosunda bir oturum gerçekleştirdiler.

UZEM canlı yayın stüdyosunda gerçekleştirilen oturumda bir araya gelen katılımcılar canlı yayında 'uzaktan eğitim nedir, daha etkili uzaktan eğitim nasıl yapılabilir, uzaktan eğitim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi için nelere dikkat etmek gerekir, başarılı olmak için gereken unsurlar nelerdir, mevcut problemlerin çözümü gibi konuları tartıştılar.

Oturumu yöneten Ondokuz Mayıs Üniversitesi UZEM Müdürü Doç. Dr. Sönmez Pamuk; Türkiye'de, uzaktan eğitimin çok ilgi gören bir konu olduğunu, dolayısıyla nitelikli eğitimin ön plana çıkarılması gerektiğini söyledi. Uzaktan eğitim faaliyetlerinde üniversiteler arası işbirliğinin önemine değinen Pamuk, işbirliğinin sağlanması halinde eğitim olanakları ve tecrübelerin daha geniş alanda kullanılabileceğini kaydetti.

Uzaktan eğitimin fırsat eşitliği sağladığını ifade eden üniversitemiz UZEM Müdürü Yrd. Doç. Dr. Recep  Çakır; ''Hayat boyu öğrenme süreci boyunca uzaktan eğitim fırsat eşitliği sağlıyor. Engelli bireyler, eğitimini çeşitli sebeplerle tamamlayamamış kişiler, çalışanlar uzaktan eğitim sistemi sayesinde eğitimden kopmuyorlar.  Türkiye'nin çok farklı noktalarından öğretmenlerimiz üniversitemiz uzaktan eğitim yüksek lisans programlarında akademik yolculuklarını ihmal etmeden eğitim-öğretime devam edebiliyorlar'' dedi.

Örgün eğitim ve uzaktan eğitimi kıyaslayan Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü profesörlerinden Ahmet Mahiroğlu ''Uzaktan eğitim birbirinden uzakta olan öğretmen ve öğrencinin aynı zamanda aynı mekanda biraya getirilmesi ve bir öğrenmenin gerçekleştirilmesidir. Örgün eğitimle uzaktan eğitim arasında öğrenme açısından bir fark yoktur; öğrenme her iki durumda da öğrencinin zihninde meydana gelir. Çeşitlenen uzaktan eğitim materyalleriyle de öğrenme sürecinde kalite artmıştır. Yüz yüze eğitimde öğrenci takıldığı zaman, danışmana ihtiyaç duyduğunda sorusunu sorabilmekte, arkadaşıyla ,öğretmeniyle etkileşimde bulunabilmektedir; zira uzaktan eğitimde de materyali etkili kullanırsanız etkileşim güçlü olacaktır'' ifadelerini kullandı.

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr.  Mukaddes Erdem, '' Bireye herhangi bir öğretici olmadan bireysel öğrenmesini sağlayacak sistematiği sunmak uzaktan eğitimin felsefesi anlamında öne çıkıyor. Dolayısıyla da bireysel öğrenme materyalleri hazırlama ön plana çıkıyor. Bu anlamıyla öğretim tasarımı kısmının yeterince vurgulanmadığı kaygısı yaşıyorum. Uzaktan eğitimin örgün eğitime göre daha çok tercih edildiği gün nitelikli bir uzaktan eğitim sitemini başarmış olacağız'' cümlelerini kaydetti.

Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim üyesi Doç. Dr. Ertuğrul Usta ise  ''Uzaktan eğitimden ne bekleniyor, bunun sonundan öğrenci ne tür standarda sahip oluyor? Bunların iyi belirlenmesi gerekiyor. İçeriğin daha dinamik, etkileyici, öğrenme süreçlerinin etkileşimli, değerlendirmenin daha bilimsel, rasyonel bir şekilde yapılması program açısından da önem taşıyor. Uzaktan eğitimin bilimsel standartlardan geçerek uygulamaya konulması nitelik açısından çok önemlidir''sözleriyle uzaktan eğitimde bilimsel eğitimin önemine vurgu yaptı Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Hafize Keser; ''Nitelikten asla taviz vermeyeceğiz, umut tüccarlığı yerine ülkenin, toplumun ihtiyacı olan insan gücünü yetiştirme işinde uzaktan eğitim potansiyelinden akılcı bir şekilde yararlanma yoluna gitmemiz gerekiyor. Kitaptaki bilgiyi alıp aynen ekrana aktarırsak buna da uzaktan eğitim dersek, yanlış yapmış oluruz. Onun yerine uygun modelleri seçme ve uygun öğretim tasarımlarını seçmeliyiz. Uzaktan eğitimde eş zamanlı öğreticilerin ciddi bir eğitimden geçmesi gerekiyor. Yeterliliklerin kazandırılması gerekiyor. Üniversitelerin güçlü olduğu alanları ön plana çıkarıp o alanlarda programlar açmak gerekiyor ki daha nitelikli hizmet verilebilsin.  Uzaktan eğitimde duygusal hareket etmeyip bilimsel hareket etmeliyiz'' dedi.

Çalıştaya Kimler Katıldı?

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürü Doç. Dr. Sönmez Pamuk'un moderatörlüğünü yaptığı çalıştaya Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Hafize Keser, Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Halil İbrahim Yalın ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünden Prof. Dr. Muhammed Yaşar Özden, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünden Prof. Dr. Deniz Deryakulu,  Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr.  Mukaddes Erdem, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünden Prof. Dr. Ahmet Mahiroğlu, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölüm Başkanı Doç. Dr. Hasan Karal, Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim üyesi Doç. Dr. Ertuğrul Usta ve  üniversitemiz Teknoloji Fakültesi; Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkanı Doç. Dr. Özgen Korkmaz ve üniversitemiz UZEM Müdürü Yrd. Doç. Dr. Recep Çakır ile Müdür Yardımcısı Öğr. Gör. S. Sabri Serkan Tan katkı sağladı.

Güncelleme Tarihi: 28 Kasım 2014, 15:46
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner566

banner554

banner558

banner141

banner557

banner568