Akın Restarunat'ta Şevketi Bostan

Gonca Tokuz yazdı" URLA’NIN ÖZBEK KÖYÜ, AKIN RESTAURANT VE DENİZ ÜRÜNLÜ ŞEVKETİ BOSTAN "

Merhabalar..

Yoğun kitap çalışmaları ile biraz ara verdiğim yazılarıma, derlemelerime kaldığımız yerden devam ediyorum sevgili dostlar.

Önce yoğun çalışmaların ardından çıktığım tatildeki notlarımı paylaşmak istiyorum sizlerle. Bu yaz gezi rotam İzmir civarı idi. Urla ağırlıklı olarak yer aldı anılarımda. Urla,  Seferihisar, Şirince, Karaburun, Özbek ve Demirci köyleri vb. Önce Özbek köyünden söz etmek istiyorum.

Özbek, Urla’nın şirin köylerinden biri.  Bir yörük köyü. Anasonun, nohudun, kavunun, zeytinin, üzümün en iyisinin yetiştiği, balığın en lezzetlisinin tutulduğu bir köy. Küçük köy camisinin yanında göğe yükselen bin yıllık servi, köyün en az bin yıllık geçmişine tanıklık ediyor. Yöre halkı köye gelen uzmanların, servinin dokuz yüz küsur yıllık olduğunu söylediğini anlatıyorlar. Son yıllarda bu köye rağbet çok artmış. Sadece turistlerin, büyük şehrin kalabalığından usananların değil, avcıların ve deniz ürünlerinin tercih edenlerin de rağbet ettiği bir belde.  Köylüler gördükleri talepten çok memnun. Haftada bir kurulan pazarda yöresel ürünler satlıyor. Küçük bir limanı var. Tablo gibi. Sakin küçük koylarında kendinizi bambaşka diyarlarda duyumsayabilirsiniz. Yol boyu çiçek yetiştiricilerinin sergiledikleri ürünler, rengarenk çiçekler aklınızı başınızdan alacak güzellikte.

İzmir’e, Urla’ya gidince balık yemek şart tabii. Herkes sözleşmiş gibi Özbek köyüne gitmemizi önerdi. Çünkü diye eklediler: Özbeklilerin asıl mesleği balıkçılıktır. Öyleymiş gerçekten. Sahildeki restoranlar balık yemek ideal yerler ama mutlaka Akın Restoran’a uğrayın derim ben.  İyi ki  önerileri değerlendirdim, Özbek’e gittim ve o güzel insanlarla tanıştım.

Akın Restaurant'ın kapısından içeri girdiğim anda “Evet” dedim. “Tüm istediklerim bir arada! Harika!” Bu şirin mekanda aradığım her şey vardı. Lezzet, temizlik, huzur, saygı ve sevgi.. Birbirinden güzel, o tadına doyamadığımız mezelerin, balıkların tadına baktık.

Günlerden beri tatmadım lezzetleri, duyamadığım huzuru orada duydum. Bana kızmayın lütfen birkaç saat için Ülkemizizin içinde bulunduğu ve kendi sorunlarımı unuttum.

Hepsini elbette yazmayacağım ama tadına baktığımız yiyeceklerden birkaç örnek vermez isem olmaz. Deniz börülcesi, rezene, börülce, deniz fasulyesi, fava, patlıcan dövme, semizotlu ceviz, kidonya, balık köfte, istiridye, kalamar şiş ızgara, tereyağlı midye tava, deniz ürünlü pazı, kalamar şiş, kalamar dolma, dil şiş ve restoranın özel ürünü deniz ürünlü şevketi bostan

Öyle bakmayın lütfen! Hepsini bir kerede ve bir kez tatmak mümkün değil.

Sizlerle Sevgili Mehmet ve Himmet  Akın Beylerin verdikleri deniz ürünlü şevketi bostan tarifini paylaşacağım.

Belki ileride bende denerim ama niyetim yine Urla’ya ve Özbek’e gidip ustalarımızın elinden yemek ve yeni anılar oluşturmak..

Deniz Ürünlü Şevketi Bostan

Malzemeler: 4 kişilik
150 gr. Küçük çiğ karides soyulmuş
150 gr mürekkep balığı(Marine edilmiş)
150 gr Ahtapot  (haşlanmış)
200 gr Şevketi bostan otu
4 adet mantar
2 adet yeşil biber
1 adet tutam yeşil soğan yaprağı
2 diş sarımsak
1 kaşık tereyağı - çok az zeytinyağı
Tuz ve karabiber isteğe bağlı
1 çay kaşığı soya sosu
2 yemek kaşığı krema

Hazırlanışı:
Tavaya tereyağı ve zeytinyağını koyup ısıtıyoruz. Çiğ karidesi, sarımsağı koyup çok az öldürüp geri kalan malzemelerin hepsini ilave edip (tuz ve baharat isteğe bağlı ilave ediyoruz) soteliyoruz. Biber piştiği zaman yeterlidir. Güvecimizi ısıtıp hazır bekliyoruz ve ocaktan indirmeden bir çay bardağı soya sosunu ve iki yemek kaşığı krema koyup yarım dakika çevirip güvene koyuyoruz.

Afiyetler olsun!

banner380

İlgili Galeriler
banner379
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.