Kışın en gözde sporu kayak ve sakatlıkları

Yrd. Doç. Dr. Gamze ŞENBURSA yazdı

banner486
Kışın en gözde sporu kayak ve sakatlıkları
03 Ocak 2018 Çarşamba 11:02

banner498

Kış kendini iyiden iyiye hissettirmeye başladı. Yaklaşan sömestr tatiliyle beraber gözler kayak merkezlerine çevrildi. Tatili iple çekiyor olsak bile acaba bedenimiz buna ne kadar hazır? Siz de en son sporunuzu denizde yüzerek yapanlardan mısınız? O halde biraz  gözünüzü korkutalım.

Spor yaralanması denince aklımıza spor profesyonellerinin yaralanması gelmektedir. Halbuki spor büyük kitlelerce eğlence, sağlık ve vücudu zinde tutmak amacıyla da yapılmaktadır. İşi eğlence için yapanlar; spordan önce ön hazırlık  yani vücudun yeterli fiziksel uygunluğa getirilmesi şartını göz ardı etmekte ve yaralanmaya açık hale gelmektedir.

Kayak, kondisyon isteyen bir aktivitedir. Hatta konunun uzmanları sıklıkla “kayarak kondisyon kazanmak yerine kayak için iyi bir kondisyona sahip olmayı tercih edin” önerisinde bulunmaktadır. Kuvvette devamlılık gibi anaerobik;dayanıklılık gibi aerobik aktiviteler içerir. Dolayısıyla aktiviteleri istenen süre, düzey ve performansta yapabilmek ve de yaralanma riskini azaltmak için dayanıklılık, çabukluk, kuvvet, kuvvette devamlılık, denge gibi birçok kondisyonel özelliğin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılmalıdır. Kayak sporundan önce vücudunuzu hazır hale getirmelisiniz.

Vücudunuz yeterince hazır değilken zevk için yapacağınız spor, sakatlıkla sonuçlanabilir. Sıklıkla diz problemleri(ön çapraz bağ,menisküs..), kırıklar,ayakbileği burkulması, düşme, kafa travması, omuz yaralanmaları görülmektedir.

Son olarak kayak yaparken; aceleci olmamalı, doğru kayma tekniğini öğrenmeden kalabalık ve zor parkurlarda kaymamalısınız. Doğru kayma teknikleri için gerekli dersleri almalı, doğru ekipmanları temin ederek kendinize göre ayarlamalısınız(bağlama gerginliği, kayak boyu vb). Kuvvet ve dayanıklılık açısından kayak yapmaya hazır olmalı,  yorgun ve isteksiz olunduğunuzda kaymaya devam etmemeli, hızlı kaymaktan çok düzgün teknikle kaymaya konsantre olunmalıdır. Diğer kayanlarla yarışma eğiliminde olmamalı,yaralanmalardan korunma için düşme tekniklerini öğrenmeli,kafa yaralanmalarından korunmak için kask takmalı,kayak pisti kurallarına uymalı,ekstrem hava ve zemin şartlarında kaymaktan kaçınmalısınız.

İyi tatiller dileriz..

Yrd. Doç. Dr. Gamze ŞENBURSA
gamzesenbursa@yahoo.com
http://gamzesenbursa.blog/
Tel: 0507 217 92 540 - 0312 473 99 33
Yaşamkent 3296. Cadde 
06810 Çankaya / Ankara

banner469

İlgili Galeriler
banner379
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.