Popüler içerik yaratmanın 6 adımını

İstanbul Bilgi Üniversitesi, 30’u aşkın dile çevrilen ve milyonlarca adet basılan “Contagious” ve “Invisible Influence” isimli kitapların yazarı Pazarlama Profesörü Jonah Berger’i ağırladı. 

Popüler içerik yaratmanın 6 adımını


Sosyal etki, kulaktan kulağa pazarlama (word of mouth marketing), ürün, fikir, davranışların popüler olarak yayılması ve tüketici davranışları konularında uluslararası üne sahip olan Berger, BİLGİ Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı/Marka Okulu’nun ev sahipliğinde, santralistanbul Kampüsü’nde seminer verdi. 

“Sosyal Etkinin Gücü- The Power of Social Influence” isimli seminerinde Berger, daha fazla etki sahibi olmanın, herkes tarafından konuşulmanın sırlarını BİLGİ’li katılımcılarla paylaştı. “Bir içeriğin popüler olması kulaktan kulağa yayılarak konuşulmasından geçer. Tüm içeriklerin bu şekilde yayılmasını sağlamak ise 6 adım ile mümkün” diyen Berger, yapılan araştırmalar sonucu ortaya konulan bu adımları şöyle sıraladı; “Sosyal Değer”, “Tetikleyiciler”, “Duygular”, “Görünürlük”, “Pratik Değer” ve “Hikayeler”. 

Sosyal değeri tüketicilerin kendilerini popülerliğe yaklaştıran şeyleri daha fazla konuşma eğilimi göstermesi şeklinde açıklayan Berger, diğer adımlarla ilgili “Tetikleyiciler, mesajın ne kadar sık tekrarlanarak aklımızın bir köşesinde kaldığıyla ilgilidir. Duygularımızı harekete geçiren içerikler ise bizi, bu deneyimi başkalarıyla paylaşmaya yönlendirir. Bir hareket ya da fikir, toplumda ne kadar görünür olursa taklit edilme oranı da o kadar yüksek olur. Bir fikrin pratik değere sahip olması ise tüketicilere fayda sağlamasından ve uygulanabilir bilgiler içermesinden geçer. Hikaye ise markalar için olmazsa olmaz unsurlardan biridir.


Herkes güzel bir hikayenin parçası olmak ister“ dedi.



Meral Gemici 
Gökçe Kopuk 
banner380

İlgili Galeriler
banner379
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.