Çocuklarda ağrılık egzersizi nasıl yapılmalıdır?

Spor fiziksel, ruhsal, mental ve sosyal sağlığı geliştiren sağlıklı yaşlanmanın bir numaralı anahtarıdır.

Çocuklarda ağrılık egzersizi nasıl yapılmalıdır?

Spor her yaş grubundan bireyin yapması gereken bir aktivitedir. Yaş gruplarına göre yapılacak olan spor ve  egzersiz çeşidi farklılık göstermektedir.

Bu noktadaki önemli olan kriterler özellikle kişinin yaş, kilo, sağlık problemi olup olmaması gibi faktörlerdir. O yüzden her egzersiz kişiye özel olmalıdır. Çocukluk çağında erken yaşlarda başlayan esneklik egzersizleri ile birlikte çocuklar spor ile tanışmış olurlar. Peki, çocuklar hangi yaştan itibaren ağırlık eğitimine başlamalıdır? Ağırlık eğitiminin ne gibi faydaları olur?

Çocuklarda ağırlık eğitimi çok tartışılan bir konudur. Ancak son yıllarda yapılan çalışmalar ile belirli konularda fikir birliği sağlanmıştır. Amerikan Pediatri Akademisi’ne göre ağırlık eğitimine başlayabilmek için bir çocuğun 7-8 yaşlarında olması gerekmektedir.

Çünkü çocuğun denge ve proprioseptif girdileri bu yaşta ağırlık eğitimini kaldırabilecek noktaya gelmektedir. Bu yaştan önce 4-6 yaş grubu için dirençsiz bir şekilde ağırlık eğitimine hazırlık olarak egzersiz yapılabilir bu sayede ağırlık eğitimi öncesi çocuklar ağırlık kaldırma tekniklerini de öğrenmiş olurlar.

7-8 yaşlarına geldiklerinde çocukların minimal direnç ile ağırlık eğitimine başlamaları gerekmektedir. Ağırlık eğitiminin dikkatle takip edilmesi gereken kuralları vardır. Öncelikle ağırlık eğitimleri 6-15 tekrardan oluşup çocuğun durumuna göre 1-2 set olmalıdır. Kullanılan ağırlık ile birlikte çocuk egzersizi 10 tekrarın altında yapmışsa ilk sette ağırlık azaltılmalıdır. 15 tekrarın üzerine çıkabilmişse doğru ağırlıkta olduğunu gösterir ve kademeli bir şekilde ilerleyen haftalarda kullanılan ağırlığın %5-10’u arasında arttırılmalıdır. Egzersizler bu yaşlarda küçük kas grupları yerine daha büyük kas gruplarını içermelidir. Bu şekilde çocuğu ileriki yaşantısında oluşabilecek yaralanmalara karşı en iyi şekilde hazırlamış oluruz. Özellikle 12-14 yaş arasındaki kişilerde büyüme çok hızlı bir şekilde ilerler. O yüzden özellikle bu dönemde omurga problemleri (Skolyoz, kifoz gibi) karşılaşmamak için postür egzersizlerine önem verilmelidir.

Ağırlık eğitimi ile birlikte çocuklarda güç ile birlikte aynı zamanda denge, postür, kemik yoğunluğu, lipit profili, yağsız kütlesi, kişisel benlik saygısı da gelişir.  İleride oluşabilecek yaralanmalara karşı güçlü hale gelirler ve aynı zamanda profesyonel olarak yapacakları spor için hazır bir alt yapı oluşturmuş olurlar.

Ağırlık eğitimlerinde dikkat edilmesi gereken en önemli unsur bireysel egzersiz programıdır. Ağırlık eğitiminin belirli kuralları olmak ile birlikte tamamen bireysel olmalıdır.

Sports Health adlı dergide Mayıs 2009 da yayımlanan makalede düzgün bir şekilde hazırlanan ağırlık eğitimleri ile çocuklar 8-12 haftada güçlerini en az %30 oranında arttırılabilirler.

Egzersiz eğitimi çocuğun ilerki yaşantısındaki yaşam kalitesini etkileyecek önemli bir unsurdur o yüzden profesyonel bir destek ile birlikte çocuklara egzersiz eğitimi verilmelidir. 

gamzesenbursa@yahoo.com
http://gamzesenbursa.blog/
Tel: 0507 217 92 540 - 0312 473 99 33
Yaşamkent 3296. Cadde 
06810 Çankaya / Ankara

Güncelleme Tarihi: 12 Mart 2018, 05:59
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner566

banner554

banner558

banner141

banner557

banner568