Bilişimde Kızlar Günü

Vodafone ve Cisco, Türkiye’yi dijital geleceğe kadınlarla birlikte hazırlamak için ‘Bilişimde Kızlar Günü’ kapsamında başlattıkları işbirliklerine devam ediyor.

Bilişimde Kızlar Günü

Birleşmiş Milletler tarafından hayata geçirilen ve Cisco işbirliğiyle Vodafone’un ev sahipliğinde gerçekleştirilen ‘Bilişimde Kızlar Günü’ ile kariyer rotasını bilişim teknolojilerine kırmak ve geleceğin dijital iş ortamında söz sahibi olmak isteyen genç kızlara ilham verilmesi amaçlanıyor.

8 Haziran 2016 – Birleşmiş Milletler’in 50 ülkede düzenlediği ‘Bilişimde Kızlar Günü’, Cisco işbirliği ile Vodafone’un ev sahipliğinde Vodafone Maslak Plaza’da gerçekleştirildi. Bu yıl 5’incisi düzenlenen etkinlik, kız öğrencilerin bilişim sektöründeki kariyer fırsatlarını daha yakından tanımalarını ve kariyer rotalarını çizerken teknoloji, bilim, mühendislik ve matematik gibi alanlara yönelmelerini amaçlıyor. Bilişimde Kızlar Günü, bu yıl farklı meslek liselerinden yaşları 13 ile 18 arasında değişen kız öğrencileri ağırladı. Öğrenciler, geleceğin sektörü teknoloji alanındaki kariyer fırsatları hakkında bilgilendirilirken, bilişim sektörünü daha yakından tanıma imkanı yakaladı. 

Gizem Keçeci: “Türkiye’de dijital bir gelecek kadınlarla mümkün”

Türkiye’nin Dijital Dönüşümünü kadınların ekonomik ve sosyal hayata tam katılımıyla gerçekleştirmek için çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Vodafone Türkiye Kurumsal İlişkiler ve Çeşitlilik Direktörü Gizem Keçeci şunları söyledi; 

“Vodafone olarak Türkiye’nin Dijital Dönüşümüne liderlik etme hedefiyle çalışıyoruz. Bu dönüşümün de ancak kadınların ekonomik hayatın her alanında aktif rol almalarıyla mümkün olacağına inanıyoruz. Bu nedenle Vodafone Önce Kadın programı ile iletişim teknolojilerinin imkanlarıyla ülkenin dört bir yanındaki kadınların sosyal ve ekonomik hayata tam katılımlarını destekliyoruz, şirket içindeki çeşitlilik uygulamalarımızla da kadın çalışan oranlarımızı sürekli artırıyoruz. Bugüne kadar Önce Kadın programımız ile 650 binin üzerinde kadının hayatına dokunduk. Şirket içindeki kadın çalışan oranımızı sektör ortalamasının iki katının üzerinde bir orana çıkararak yüzde 42’ye yükselttik. Bilişimde Kızlar Günü ile de kızlarımızı geleceğin sektörleri olan teknoloji ve bilişim için hazırlamak istiyoruz. Cinsiyet uçurumu dünyanın pek çok yerinde ve ekonominin her alanında karşımıza çıkıyor. Vodafone olarak bu durumu içinde yer aldığımız bilişim ve teknoloji sektörlerinde de gözlemliyoruz. Avrupa Komisyonu’na göre; 7 milyon kişilik bir ekosisteme sahip olan bilgi ve iletişim teknolojileri sektörünün %30’a yakını kadınlardan oluşuyor. Sektörde her yıl yaklaşık 120 bin kişilik istihdam ihtiyacı ortaya çıkıyor. Bu da kadınlar için büyük bir kariyer fırsatını gözler önüne seriyor. Ancak bin kadından 29’u bilişimden mezun ve sadece 4’ü bilişimle ilgili bir işe giriyor. Bu da kadınların bilişim sektörüne eğitim çağından itibaren yönlendirilmesi ve desteklenmesi gerektiğini ortaya koyuyor. Vodafone olarak, Bilişimde Kızlar Günü’nü bu konuda bilinç yaratılması için önemli buluyoruz.” 

Türkiye’de Cisco Networking Academy eğitimlerine kadın katılım oranı yüzde 26

“Bilişimde Kızlar Günü” etkinliğinin amacının kız öğrencilere yeni bir pencere açmak ve ileride içinde olacakları iş dünyası ve meslekler hakkında akıllarındaki sorulara yanıt vermek olduğunu ifade eden Cisco Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yöneticisi Deniz Sungurlu, “Bugün alışverişten, bireysel bankacılığa hayatımızın her alanını teknoloji dönüştürüyor. Ancak, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki yetenek açığı Türkiye’de önemini korumaya devam ediyor. Bugün Türkiye’de 37 bin 200 ağ uzmanı ihtiyacı bulunuyor. Ülkemizde kadınların iş gücüne katılımı ise oldukça azimli ve istekli olmalarına rağmen dünyanın diğer bölgelerine kıyasla geride kalıyor. Oysa kadınlar iş dünyasında özgün yetenekleri, gelişime açık, yaratıcı ve çözüm odaklı yaklaşımları ile fark yaratıyorlar. Kadınların bu farklarını bilişim sektöründe ortaya koyarak ülkemizi de ileriye taşıyacağına inanıyoruz” dedi. 

Cisco’nun Networking Academy programları ile kadınlara sadece bilişim yetkinlikleri katmakla kalmayıp, onları geleceğin dijitalleşen iş dünyasına hazırlamayı hedefleyen dijital kültür eğitimleri de sağladığını ifade eden Sungurlu “Her yıl Networking Academy eğitimlerine 9 bin kişi katılıyor. Bu eğitimlere dünya ortalaması yüzde 17 olan kadın katılım oranının Türkiye’de yüzde 26 olmasından gurur duyuyoruz. Dijitalleşen dünyada bugün ve daha önemlisi gelecekte iş gücündeki çeşitlilik rekabetçiliği korumak için çok daha önemli olacak” diye konuştu. 

1997 yılından bu yana faaliyet gösteren Cisco Networking Academy programlarında bugüne kadar Türkiye’de 43 bin öğrenci mezun oldu. 


Vodafone Türkiye hakkında

Gelirler bakımından dünyanın en büyük uluslararası mobil iletişim şirketlerinden biri olan Vodafone Grubu’nun bünyesinde yer alan Vodafone Türkiye, 31 Mart 2016 itibariyle hizmet sunduğu 22,2 milyon abonesiyle Türkiye’nin ikinci büyük mobil iletişim şirketidir. Türkiye’nin ikinci en büyük uluslararası doğrudan yatırımı olan Vodafone Türkiye’nin bugüne kadar toplam yatırımları 18 milyar TL’yi aşmıştır. 2010’da Borusan Telekom’u bünyesine katan Vodafone Türkiye, 2011’de de Türkiye’nin en büyük alternatif telekom operatörlerinden Koç.net’i bünyesine dâhil etmiştir. Türkiye’nin Dijital Dönüşümüne liderlik etme vizyonu doğrultusunda bireylere ve kurumlara mobil ses, sabit ses, mobil internet, ADSL ve fiber hizmetleri sunan Vodafone Türkiye, yaklaşık 3.300’ü aşkın çalışan kadrosu, 1.200’ü aşkın perakende mağazası ve ekosisteminde bulunan 43.000 paydaşı ile faaliyet göstermektedir.


Janset Akışık / Aynur Çetin Özden 

 

Güncelleme Tarihi: 10 Haziran 2016, 07:26
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner566

banner554

banner558

banner571

banner141

banner557

banner560

banner568