5 milyona ulaşması öngörülüyor

BTK verilerine göre, 2016 yılının ilk üç ayı sonunda toplamda 2.248.797 elektronik sertifika oluşturuldu.

5 milyona ulaşması öngörülüyor

2016 yılının birinci çeyreğinde bir önceki döneme göre, elektronik imza sayısında yüzde 12,2 ve mobil imza sayısında yüzde 1,7 oranında artış gerçekleşti. 2015 yılının ilk çeyreğinde toplam 1.389.124 elektronik sertifika oluşturuldu.

Elektronik ortamda resmi, hukuki, ticari yazışmaların ve belge gönderimlerinin yasal geçerli ve güvenli biçimde gerçekleştirilmesine olanak sağlayan Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) ile birlikte e-imza kullanımı da artmaya devam ediyor. 

E-imza ile yasal geçerli, KEP ile güvenli, hızlı ve çevre dostu

Tebligat ve Türk Ticaret Kanunu, ilgili yönetmelikler ve tebliğlerden oluşan e-imza ve KEP ile ilgili yasal düzenlemeler sonrasında elektronik ortamda belgelere yasal geçerlilik e-imza ile sağlanıyor. Bu belgelerin taraflar arasında yasal geçerli ve güvenli şekilde gönderilip alınması ise KEP ile mümkün. Böylece kâğıt, yazıcı, kartuş, toner, şerit kullanımı, elle imza atma, postalama veya bizzat evrak teslimi gibi işlemler ve masraflar da ortadan kalkıyor. Ayrıca 7/24 mekândan bağımsız iş yapma olanağı sağlanıyor, iş yapış şekilleri değişiyor. Bununla birlikte iş süreçleri hızlanıyor, maliyetler azalıyor ve verimlilik artıyor. Özel sektör ve kamu kurumlarının birçoğunda uygulanmaya başlanan e-imza ve KEP sayesinde, yazışmalar, evrak gönderimi, ihtar, ihbar, tebligat, itiraz, mutabakat, talimat, maaş ödeme emirleri, personel bordroları, kredi hesap ekstresi, genel kurul ve yönetim kurulu toplantı çağrıları, bayi ve acente yazışmaları, kira kontratı, sipariş, teyit, fatura, sözleşme, dilekçe ve başvuru gönderimi gibi birçok işlem yapılabiliyor.

E-imza ve KEP kullanımıyla yüzde 50 ila yüzde 90 arasında tasarruf ediliyor

Hızla yaygınlaşan ve kullanımı artan e-dönüşüm uygulamalarının, resmi, ticari ve hukuki işlemlerin çok daha etkin ve verimli yürütülmesine, işlemlerin, bürokrasinin hızlanmasına, e-devlet uygulamalarının yaygınlaşmasına ve hayatın kolaylaşmasına katkı sağlayacağını vurgulayan TÜRKKEP Genel Müdürü Yüksel Samast, “E-imza ve KEP, ülkemizde hızla büyüyen, yaygınlaşan sistemler olarak, kamuya, özel sektöre ve vatandaşa önemli katma değerler sağlıyor. E-imza ve KEP kullanımı, yüzde 50 ila yüzde 90 arasında maliyet tasarrufu sağlıyor ve doğanın korunmasına katkıda bulunuyor. KEP sisteminin önemli uygulamalarından olan ve ülkemizde hayata geçmiş bulunan e-tebligat ve e-yazışma uygulamalarının arzu edilen düzeyde yaygınlaşması ve kullanılması için adli kurumlar, adli personel, kamu kurumları, kamu çalışanları, belediyeler, avukatlar, mali müşavirler, şirketler, üniversiteler, dernekler, vakıflar ve vatandaşlar gibi paydaşların yaygın olarak kayıtlı elektronik posta sistemini artık normal e-postaları gibi benimsemeleri ve kullanmaları gerekiyor.” dedi.

KEP adres sayısı 200 bine, e-imza sayısı 3 milyona ulaşacak

Şu anda 150 bini aşmış bulunan KEP adres sayısının 2016 yılı sonunda 200 bini aşacağını, e-imza sayısının 3 milyonu, e-Fatura ve e-Defter kullanıcı sayısının da 100 bini aşacağına dikkat çeken Samast, konuşmasını şöyle sürdürdü: “KEP sistemi, e-imza kullanımının yaygınlaşmasını sağlayan ve e-dönüşümün en önemli uygulamalarından biri. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), Sağlık Bakanlığı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı gibi kurumların uygulamalarıyla e-imza sayısı arttı. E-devletin altyapısını oluşturan uygulamalar sayesinde e-dönüşüm yaygınlaşıyor. 2015 yılı sonunda 2 milyon elektronik sertifika oluşturulacağını ifade etmiştik. Açıklanan BTK raporuna göre, öngörümüzde haklı çıktığımızı söylemek mümkün. Önümüzdeki dönemde ise elektronik sertifikanın 3 milyona ulaşmasını bekliyoruz. Bununla birlikte bu konuda alınacak çok yol olduğunu düşünüyoruz. Yurt dışından örnek vermek gerekirse, İtalya’da sadece KEP kullanıcısı sayısı altı milyon. E-imza ve mobil imza sayılarının özellikle KEP sisteminin yaygınlaşmasıyla birlikte daha fazla artacağı öngörülüyor. Nüfus, potansiyel, yasal düzenlemeler ve farkındalık gibi etkenlerle ülkemizde e-dönüşümün hızla yaygınlaşacağını söyleyebiliriz.” 

KEP ve e-imza hizmeti istediğiniz yere ve anında geliyor

Türkiye’deki yaygın hizmet ağıyla TÜRKKEP; kurumsal ve bireysel müşterilerine KEP, E-İmza, E-Fatura, E-Arşiv Fatura, E-Defter, E-Mutabakat, E-Bordro ve E-Saklama gibi yasal geçerli ve güvenli e-hizmet çözümlerini bütünleşik olarak tek elden sağlıyor. Güven kurumu TÜRKKEP, müşterilerine 7/24 çalışan çağrı merkezi ve 81 ildeki yaygın bayi ağı ile yerinde destek veriyor. KEP ve e-imza hizmetini yerinde vererek müşterisinin ayağına götüren tek kurum olan TÜRKKEP, kurumsal çözümleri, avantajlı paketleri, müşteri odaklı anlayışı ile katma değerli hizmet sunmaya devam ediyor.  


TÜRKKEP Hakkında:

TÜRKKEP, Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hizmetleri sağlamak üzere, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yetkilendirilmiş bir hizmet sağlayıcıdır. TÜRKKEP, ayrıca e-Fatura, e-Defter ve E-Arşiv Fatura hizmetleri ve çözümleri sağlamak üzere Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yetkilendirilmiş hizmet sağlayıcısıdır. TÜRKKEP, Elektronik İmza Kanunu kapsamındaki düzenlemelere uygun olarak, yetkili bir ESHS ile anlaşmalı olarak da güvenli e-imza hizmetleri vermektedir. TÜRKKEP aynı zamanda e-saklama hizmeti vermek üzere, Türk Ticaret Kanunu kapsamındaki kayıtlı elektronik posta (KEP) düzenlemelerine göre BTK, Vergi Usul Kanunu kapsamındaki, e-Tebligat, e-Fatura, e-Defter ve E-Arşiv Fatura düzenlemelerine göre de GİB tarafından yetkilendirilmiştir.  TÜRKKEP, böylece her türlü elektronik belgenin yasal geçerli ve güvenli şekilde oluşturulması, gönderilmesi, alınması ve saklanması için gerekli tüm e-hizmetleri ve çözümleri veren yetkili bir güven kurumudur. TÜRKKEP, sahip olduğu yetkileri, güvenilirliği, birikimi, teknolojik altyapısı, çözüm ve hizmet zenginliğiyle, kuruluşlara ve bireylere kayıtlı elektronik posta (KEP), e-İmza, e-Tebligat, e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv Fatura, e-Mutabakat-Yazışma ve e-saklama gibi e-dönüşüm hizmetlerini yaygın hizmet ağı ile sağlamaktadır. TÜRKKEP, müşterilerinin bilgilerini, belgelerini, kayıtlarını ve delillerini bilgi güvenliği ve kişisel verilerin korunması standartlarına ve yasal mevzuata uygun olarak korumakta, müşterilerine hızlı, kaliteli, güvenilir ve katma değerli hizmetler vermektedir. TÜRKKEP’in, kurumsal ve bireysel müşterilerine sunduğu yasal geçerli ve güvenli e-dönüşüm hizmetleri ve çözümleri hakkında ayrıntılı bilgiler internet sitesinden edinilebilir: www.turkkep.com.tr



Baykan Çallı


 

Güncelleme Tarihi: 11 Temmuz 2016, 13:54
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner566

banner554

banner558

banner141

banner557

banner568