Vodafone ilk mahsulünü verdi

Türkiye’de tarımın dijitalleşmesine öncülük ederek kırsal kalkınmaya katkıda bulunmayı hedefleyen Vodafone ve TABİT’in Aydın’ın Kasaplar Köyü’nde başlattığı Vodafone Akıllı Köy projesinde ilk mahsul alındı.

Vodafone ilk mahsulünü verdi

Dünyanın ve Türkiye’nin ilk akıllı köyü olacak Vodafone Akıllı Köy’de uygulanan doğa dostu iyi tarım teknolojileriyle kavun üretiminde %150 verimlilik artışı sağlandı. Toplam 298 dönüm arazide iş ortaklarının katkıları ile 10 yılda yaklaşık 23 milyon TL’lik yatırımla kurulacak Vodafone Akıllı Köy’de kavun ekimi için kullanılan “akıllı” ve “doğal” yöntemler sayesinde 4 ay yerine 2,5 ayda dönüm başına 4 ton yerine 10 ton kavun üretildi. Ayrıca, ekim-dikim periyoduna bir ürün ekimi daha eklenmesi sayesinde dönüm başına ortalama 4 bin 500 TL’lik gelir artışı sağlandı. 

Vodafone Akıllı Köy projesiyle sağlanacak verimlilik artışını çiftçilere karşılaştırmalı göstermek amacıyla seçilen kavun ekimi için, toprağın üzeri şeffaf bir naylonla kaplanarak toprağın sıcaklığını düzenleyen ve bitkiyi zararlı maddelerden koruyan malçlama denilen bir yöntem kullanıldı. Ürünlerin mantar hastalığına yakalanmaması için de tohumlar tek tek özel bir koruma solüsyonuna batırıldıktan sonra dikimi gerçekleştirildi. 


Yeni nesil kırsal yaşam modeli
Türkiye’deki 38 bin köy ve kırsal yerleşkenin yanı sıra diğer Vodafone ülkelerine de model oluşturması hedeflenen Vodafone Akıllı Köy’de, aile çiftçiliğini teknolojik tarımla buluşturan yeni nesil bir kırsal yaşam modeli sunuluyor. Modern sera uygulamalarından toplu sağım ve süt soğutma sistemine, su ve gübre yönetim merkezinden toprak analiz laboratuvarlarına kadar çiftçilerin hayatını kolaylaştıracak pek çok bölümün bulunacağı projeyle, 2 yılda verimlilik artışının gözlenmesi, 4 yılda ise sürdürülebilir bir yapının oluşması hedefleniyor. Çiftçiliği tercih edilen bir meslek haline getirerek köyden kente göçü azaltması beklenen Vodafone Akıllı Köy’de sulama otomasyonu, sera otomasyonu, gübre yönetim otomasyonu, kümes otomasyonu, don otomasyonu, süt otomasyonu, arıcılık otomasyonu, pedometre, erken uyarı sistemi gibi Nesnelerin İnterneti uygulamaları ile çiftçilerin hayatı önemli ölçüde kolaylaştırılacak. Projeyle, 2 yılda hane başına gelirin yılda yaklaşık 40 bin TL artacağı tahmin ediliyor.


Vodafone Türkiye hakkında
Gelirler bakımından dünyanın en büyük uluslararası mobil iletişim şirketlerinden biri olan Vodafone Grubu’nun bünyesinde yer alan Vodafone Türkiye, 30 Haziran 2016 itibariyle hizmet sunduğu 22,4 milyon abonesiyle Türkiye’nin ikinci büyük mobil iletişim şirketidir. Türkiye’nin ikinci en büyük uluslararası doğrudan yatırımı olan Vodafone Türkiye’nin bugüne kadar toplam yatırımları 18 milyar TL’yi aşmıştır. 2010’da Borusan Telekom’u bünyesine katan Vodafone Türkiye, 2011’de de Türkiye’nin en büyük alternatif telekom operatörlerinden Koç.net’i bünyesine dâhil etmiştir. Türkiye’nin Dijital Dönüşümüne liderlik etme vizyonu doğrultusunda bireylere ve kurumlara mobil ses, sabit ses, mobil internet, ADSL ve fiber hizmetleri sunan Vodafone Türkiye, yaklaşık 3.300’ü aşkın çalışan kadrosu, 1.200’ü aşkın perakende mağazası ve ekosisteminde bulunan 43.000 paydaşı ile faaliyet göstermektedir.

TABİT hakkında
 TABİT Akıllı Tarım Teknolojileri A.Ş. teknolojinin etkin kullanımı ileçiftçinin nitelikli bilgiye erişebilmesini, verimliliğini artırmayı, karlı üretim yapabilmesini sağlamayı ve sonuç olarak kırsaldaki yaşam kalitesini yükseltmeyi hedefleyen bir inovasyon şirketidir. Tabit, gerçekleştirdiği iş modellerinde teknolojiye dayalı Tarımsal Eğitim, Sosyal Sorumluluk Projeleri, M2M, IoT, IOS, Android Uygulamalar, SMS, MMS, Web destekli Eğitim ve Tarımsal Teknolojileri de içine alan bir yapı ile çalışmaktadır. Tabit Kurucu Ortağı Tülin Akın, Genel Müdürü Coşkun Yıldırım’dır. Ayrıntılı bilgi için: http://www.tabit.com.tr/






Janset Akışık 
Funda Özpak 

 

banner380

İlgili Galeriler
banner379
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.