Umut Çınar ile "Markalaşma Sürecinde Farkındalık"

Umut Çınar

Umut Çınar



Okunma 20 Aralık 2016, 11:41

Bilindiği üzere, markalaşmanın önemi kadar girişimci ruhu, hiç kimsenin yapmadığını yapmak, hiç kimsenin dokunamadığına dokunmak, bunun sırı nedir diye sorarsanız en önemlisinin üst düzeyde yaratıcılık ve tasarım olduğunu düşünüyorum. Tabi ki kurumların, kuruluşların maddi kaynaklarla ancak projeleri hayata geçirecekleri doğrudur. Fakat her zaman sadece kaynaklara sahip olmanın da ilerlemeye ve büyümeye katkısının olmadığını da görebiliyoruz. Diğer önemli bir konu da farklılaşma ve bunun içine çokça tutarlılığı katmaktır. Elindeki imkânlarla maksimum faydayı sağlamak hem üreten hem tüketen hem de milli değerler ve sosyal fayda unsurunu ön plana çıkarmak gerekmektedir.

Tabi bir de İnovasyon  çok önemli basit anlamlı bir yenilenme olarak düşünmeyip yenilenmenin her boyutta ve kuramsal aşamasından başlayarak adım adım ilerlemek, yenilik ürününü de içine alan ve pazarlanabilme niteliğini kabul eden bir süreç olmalıdır.



Dünyanın önde gelen marka uzmanları ile çalışan, Dünya Markalar Derneği Başkanı Umut Çınar marka yaratmak için çok önemli süreçlerden geçilmesi gerektiğini belirtiyor. Artık Ülkelerinde sürdürebilirliğini sağlamak için Markalaşma süreçlerine çok değer verdiğini belirten Çınar, ‘Ekonomik Kalkınma için Markalaşma Süreci' Sloganı ile markalaşma süreçlerini bizlerle paylaştı.

“Bir markanın gücü yayılma oranıyla ters orantılıdır. Marka isminizi her şeye koyarsanız o isim gücünü yitirir. Tüketicilerin zihninde güçlü bir marka yaratmak istiyorsanız o iş için kullandığınız markanızı daraltmak zorundasınız genişletmek değil. 

Bir marka hedefini daraltırsa daha güçlü olur. Bir kategoriye hükmederseniz iyice güçlü olursunuz. Eğer bir kategoriye hükmetmek istiyorsanız markanızın hedefini küçültmelisiniz. 
Bir markanın doğuşu tanıtımla sağlanır, reklamla değil. Umut Çınarı, Mcdonald's ve Coca-Cola gibi yüksekten uçan markaları korumak için yüklü reklam bütçeleri gerekebilir ancak genel olarak reklam yeni bir markanın doğuşunu sağlamayacaktır. Başkalarının markanız hakkında söyledikleri sizin söyleyeceklerinizden çok daha etkili olacaktır, bu altın kural unutulmamalıdır.”

Günümüzde reklamların tüketicinin bilinçaltını ve alışkanlıklarını değiştirdiğini hepimiz biliyoruz. Bu konu hakkında neler söylemek istersiniz?

“Bir kere doğduktan sonra sağlıklı yaşayabilmesi için markanın reklama ihtiyacı vardır. Reklam bütçeniz bir ülkenin savunma bütçesi gibidir. Reklama ayırdığınız paralarla hiçbir şey satın alamazsınız, onlar sadece pazar payını rakiplerinize kaptırmanızı engeller. 


Bir marka, tüketicinin zihninde bir kelimeye sahip olmaya çalışmalıdır. Bir kez bir marka bir kelimeye sahip oldu mu rakibinin kelimeyi o markadan söküp alması imkânsızdır. Mercedesten daha güvenli bir araba üretebilir misiniz? Muhtemelen yapabilirsiniz. Peki, başka bir marka tüketicinin zihnindeki "güvenli" kelimesine sahip olabilir mi? Muhtemelen hayır. 

Kalite diyoruz. Kalite aslında ürünün imajı ve yüzü diyebiliriz. Bununla ilgili olarak neler söylemek istersiniz?

Herhangi bir markanın başarısı için vazgeçilmez unsur, otantiklik iddiasıdır. 
Kalite önemlidir. Ancak kalite tek başına bir marka yaratamaz.

Lider marka, kategoriyi geliştirmeye çalışır, markayı değil. 
Uzun vadede bir marka bir isimden başka hiçbir şey değildir. 
Bir markayı en kolay baltalama yolu, ismini her şeye koymaktır. 
Bir kategori yaratabilmek için, bir markanın diğer markaları da davet etmesi gerekir.

İleriye dönük hedefleriniz neler?

Dünyada marka olabilmek içinde Devlet Politikalarının artık uzmanlar tarafından yönetildiği bir gerçek. 2017’yi şimdiden Devlet Politikaları ile öngörerek belirlenmesi gerektiğini düşünüyoruz. Örnek olarak da 1-2 Aralık 2017 de Ankara’da düzenlenecek World Brand Summit’te 3 ana tema olan;

-Enerji,

-Sağlık Turizmi,

-Savunma Sanaiyi başlıkları altından işleyeceğiz.”

Kendisine teşekkür ederek; hem üründe, hem üretimde, hem de hizmette kalite, standart, fark yaratmak ve hep daha iyisini yapmak ana hedefimiz olursa hem marka kazanmış olur hem de bu hizmetten faydalanan kişiler. Zaten amacımız da daha iyi bir dünyada daha iyi koşul ve şartlarda yaşamak ve yaşatmak olmalıdır.



Röportaj : Ankara Temsilcimiz ve köşe yazarımız "Belgin Turan " .


 
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.